Luk

Antibestikkelse og -korruption

Peikko arbejder på en ikke-korrupt måde. Det gør sig også gældende, selvom Peikko driver virksomhed i en branche, som er karakteriseret af mange sager om svindel og bestikkelse i nogle lande.

Peikko har nultolerance over for svindel og bestikkelse. Vores kundepolitikker er også dækket af vores adfærdskodeks i denne henseende.

I vores retningslinjer for kunderelationer anbefales det blandt andet at:

  • Lade kunderne besøge Peikkos fabrikker, eftersom et besøg på fabrikken knytter kunderne tættere til os og hjælper dem med at forstå, hvilke løsninger Peikko også kan tilbyde.
  • Omgås kunderne med et "normalt niveau" af gæstfrihed -> de bedste langvarige kunder ved godt, at virksomheder med et stramt budget er de mest konkurrencedygtige på lang sigt.
  • Være fornuftig omkring virksomhedsgaver – det er bedre at have mange små og prisbillige gaver, som foræres til brugerne af vores produkter, end meget få dyre gaver til nogle enkelte beslutningstagere. En gave eller lignende må ikke overstige en værdi på EUR 100, medmindre andet er aftalt på forhånd med en fra ledelsen.
  • Skabe synergi blandt vores kunder via vores omfattende salgsnetværk – sørge for, at kunderne mødes på et nationalt eller internationalt niveau via besøg på byggepladser og fabrikker.

Generelt så undgår vi at:

  • Invitere kunder på forlystelsesture, der ikke involverer produktuddannelse, besøg på en byggeplads eller besøg på en af Peikkos fabrikker som en del af turen.
  • Betale designvirksomheder for at anbefale Peikkos produkter -> selvom dette kan være lovligt og benyttes af konkurrenter i nogle lande, er det ikke noget vi gør hos Peikko.
  • Sponsorere vores kunders egne aktiviteter (kunders sportsforeninger osv.).